Marketingcommunicatie adviseur Academie Minerva
Ben jij een proactieve en zelfstandige communicatieprofessional die wil bijdragen aan onderwijs en onderzoek op het gebied van de kunsten? Heb je ervaring in het creëren van on- en offline content en oog voor detail, behoud je gemakkelijk het overzicht en ben je creatief en initiatiefrijk? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Voor de dienst Marketing & Communicatie (M&C) zijn wij op zoek naar een gedreven en creatieve collega in de functie van Marketingcommunicatie adviseur Academie Minerva.
Vanuit de dienst M&C werk je in het bijzonder bij Academie Minerva, je bent de coördinator voor communicatie binnen het domein en het eerste aanspreekpunt voor de organisatie als het gaat om de marketingcommunicatie voor de Kunsten.
Je bent in deze functie de linking pin op het gebied van communicatie en verbindt de communicatie uitdagingen van de kunstacademie met de marketing en communicatie opdracht Hanze breed. Je bent verantwoordelijk voor het Hanze submerk Academie Minerva. Je maakt gebruik van het netwerk van de academie voor projectverhalen, online zichtbaarheid en input voor de voorlichtingsevenementen.
Je hebt een breed pakket aan taken voor Academie Minerva, waaronder:
- Het ontwikkelen van communicatieplannen, campagnes, en marketingstrategieën voor de positionering bij een uiteenlopend publiek;
- Het organiseren van succesvolle voorlichting aan (aanstaande) studenten;
- Het (mede) organiseren van evenementen voor een diversiteit aan doelgroepen, zoals open dagen, maatschappelijke dialoog en exposities van studenten en de doelgroepgerichte communicatie rondom deze evenementen;
- Redactie en regie voeren van de interne en de externe communicatie in de breedste zin van het woord (tekst, beeld en geluid, online en print);
- Samenwerken met docenten, studenten en externe partners om content te genereren en de zichtbaarheid van de academie te vergroten;
- Doorontwikkeling van de nieuwe website en uitrollen van de nieuwe merkstrategie van Academie Minerva (endorsed Hanze merk) en de daarbij horende huisstijl.
Binnen het team Kunsten, welke de afgelopen periode ervaring heeft opgedaan met zelforganisatie, voer jij regie en zoek je afstemming met andere communicatie collega’s, wisselen jullie samen kennis uit en verdelen jullie de werkzaamheden. Er is veel ruimte voor initiatief en creativiteit. Je denkt samen met betrokken collega’s vanuit de dienst Marketing & Communicatie proactief mee over het Hanze communicatiebeleid en -activiteiten.
Academie Minerva is gevestigd op twee locaties in de binnenstad van Groningen en een locatie in Leeuwarden. Academie Minerva staat voor een tolerante en open, internationale leergemeenschap, een community, die midden in de samenleving staat. We zijn geworteld in de noordelijke regio en verbonden met de wereld. Minerva leidt kunstenaars, vormgevers, popartiesten en docenten met diverse achtergronden en nationaliteiten op tot artistieke makers. Zij onderzoeken de wereld door middel van kunst en maken het mogelijk artistieke ideeën betekenisvol vorm te geven, kritische vragen te stellen, interactie uit te lokken, het onverwachte op te roepen en daarmee als ‘de kunsten’ impact op de wereld te hebben.
Academie Minerva is binnen de Hanze onderdeel van het domein kunsten. Dit bestaat verder uit het Prins Claus Conservatorium, Lucia Marthas Institute for Performing Arts en het kenniscentrum Kunst & Samenleving. Het ondersteunende communicatieteam Kunsten is onderdeel van het Stafbureau Marketing & Communicatie. Je legt verantwoording af aan de teamleider Communicatie schools, centres & events.
Onze nieuwe collega is een ervaren marketingcommunicatieprofessional met kennis van de culturele sector en staat midden in de samenleving. Je beschikt over expertise in branding, online marketing, sociale media en je coördineert contentcreatie. Je denkt strategisch en bent creatief, proactief en organisatorisch sterk. Je houdt overzicht en werkt planmatig aan onze lange termijn doelen. Je speelt alert in op vragen vanuit het onderwijs en hebt een ‘hands-on’ mentaliteit om ook ad hoc behoeftes in te vullen. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Je hebt vaste werkdagen, waarbij je voor verschillende (online) evenementen een paar keer per jaar ook in de avonduren of op de zaterdag inzetbaar bent.
We bieden een afwisselende functie binnen een inspirerende en dynamische werkomgeving met een informele werksfeer.
Een dienstverband van 0.8 fte. Startdatum is zo spoedig mogelijk. - Wij bieden in eerste instantie een jaarcontract.
Schaal 10 (min. € 3.376,- en max. € 5.377,-), conform cao-hbo. Het salaris is bruto per maand bij een fulltime dienstverband. - Een vakantie-uitkering van 8% en een structurele eindejaarsuitkering van 8,3%.
- Maximaal 53 verlofdagen op jaarbasis, en daarnaast kun je gebruik maken van duurzame inzetbaarheidsuren en thuiswerkfaciliteiten.
- De mogelijkheid om je voortdurend te professionaliseren via onze Hanze PL Academy.
Wil je meer weten over deze functie? Neem voor vragen contact op met Jan Hugo Nuijt , Directeur Marketing & Communicatie, via 050-5952563 of j.h.nuijt@pl.hanze.nl. Let op! Dit e-mailadres niet gebruiken voor je sollicitatie. Klik daarvoor op de sollicitatiebutton.
Stuur dan je cv en motivatie via de sollicitatiebutton.
Sluitingsdatum is: 15-6-2025 Gesprekken zijn op: donderdag 19 en vrijdag 20 juni 2025 - Wij vragen nieuwe medewerkers om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te vragen. De kosten worden door de Hanze vergoed.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.