Gepromoveerd Onderzoeker Jeugd, Educatie & Samenleving, Project Samen Sterker
Interprofessionele samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulpverlening is essentieel om leerlingen met speciale onderwijszorgbehoeften te kunnen includeren in het reguliere onderwijs. Door samen te werken, kan een passend onderwijszorgaanbod worden gerealiseerd, waardoor deze leerlingen de kans krijgen te floreren. Deze samenwerking is echter complex, en onderzoek naar dit onderwerp staat nog in de kinderschoenen. Het project 'Samen Sterker' draagt bij aan de kennis over interprofessionele samenwerking. Wij werken met interprofessionele leernetwerken die samenwerkingsinterventies ontwerpen, uitvoeren en evalueren. Deze leernetwerken volgen we gedurende het project, wat ons inzicht geeft in zowel de werkwijze van deze leernetwerken als de ontwikkeling van de interprofessionele samenwerking. Ook leren we welke interventies effectief zijn en hoe we deze kennis kunnen vertalen naar de praktijk.
Je maakt deel uit van een multidisciplinair projectteam met onder andere een projectleider, lector, docentonderzoekers en procesondersteuners. Als gepromoveerd onderzoeker ben je verantwoordelijk voor het educatieve ontwerponderzoek. Je zorgt ervoor dat het onderzoeksproces soepel verloopt, waaronder het verzamelen van data in elke fase van het onderzoek, het analyseren van de data, het rapporteren van de resultaten en het delen hiervan. Je werkt nauw samen met de projectleider en de lector. Daarnaast stuur je de docentonderzoekers aan bij hun onderzoeksactiviteiten en stem je af met de onderzoekers van het Hanze-lectoraat Organisatieontwerp en Verandering en de innovatiebegeleiders (docentonderzoekers) die de vijf interprofessionele leernetwerken begeleiden. Je onderhoudt nauw contact met de praktijkpartners en zorgt ervoor dat de opgedane kennis impact heeft door deze regelmatig en op verschillende manieren te delen, zoals via presentaties, publicaties en workshops.
Je wordt aangesteld bij het lectoraat Jeugd, Educatie en Samenleving (JES). Het lectoraat JES wil bijdragen aan het gezond, veilig en kansrijk opgroeien van kinderen in de noordelijke regio. Dat doen we door praktijkgerichte en innovatieve onderzoeksprojecten uit te voeren. Hierin geven we antwoord op vragen als: hoe werken jeugdprofessionals in het sociaal educatieve domein in de praktijk en wat kunnen zij doen om de ontwikkeling van alle kinderen te stimuleren? Kunnen we dit effectief en betekenisvol verbeteren of vernieuwen? Hoe werken educatieve en jeugdzorgprofessionals samen om kinderen met speciale onderwijszorgbehoeftes te ondersteunen in de klas? Hoe dragen pedagogisch-didactische vaardigheden van professionals bij aan het leren en de ontwikkelen van kinderen?
Het lectoraat JES bestaat uit vier leeropdrachten: Talig functioneren en Gezond ouder worden, Diversiteit in leren en gedrag, Jeugd en Leefomgeving en Integrale Aanpak Kindermishandeling, waarbij er samenwerking is met de lectoraten Kunsteducatie, Bewegingsonderwijs en Jeugdsport, en Familiezorg. Gezamenlijk geven we vorm aan een van de drie thema's van het Center of Expertise Healthy Ageing, namelijk Kansengelijkheid & Participatie.
- een voor deze studie relevant en afgerond promotieonderzoek, bijvoorbeeld in orthopedagogiek, psychologie, pedagogiek, onderwijskunde, sociologie of gezondheidswetenschappen;
- ervaring met zowel kwalitatieve als kwantitatieve onderzoeksmethoden;
- aantoonbare affiniteit met de onderwijs-, jeugdhulp- en/of zorgsector;
- ervaring met SPSS (of aanverwante programma’s) en Atlas-ti voor (statistische) verwerking van data, invoer en analyse van gegevens;
- uitstekende contactuele en communicatieve vaardigheden, ook richting professionals, ouders en kinderen;
- sterke organisatorische eigenschappen en doorzettingsvermogen;
- aantoonbare ervaringen met het schrijven van wetenschappelijke – en praktijkpublicaties in het Nederlands en in het Engels;
- ervaring in valorisatie en het delen van kennis ten behoeve van de wetenschap en praktijkverbetering;
- ervaring met ontwerponderzoek en/of procesonderzoek is een pré.
Als persoon ben je communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent in staat mensen te inspireren en proactief te werken. Je kan regie voeren en bent gericht op samenwerking, zowel binnen als buiten de Hanze.
Een dienstverband van 0.4 fte. Startdatum is 29 november 2024 of zo spoedig mogelijk daarna. - Vanwege externe financiering betreft het een tijdelijk projectcontract van 3 jaar.
Schaal 12 (min. € 5.048,- en max. € 6.899,-), conform cao-hbo. Het salaris is bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Een vakantie-uitkering van 8% en een structurele eindejaarsuitkering van 8,3%. Maximaal 53 verlofdagen op jaarbasis, en daarnaast kun je gebruik maken van duurzame inzetbaarheidsuren en thuiswerkfaciliteiten. De mogelijkheid om je voortdurend te professionaliseren via onze Hanze PL Academy.
Carla Geveke, senior onderzoeker Diversiteit in Leren en Gedrag, informeert je graag verder over deze vacature. Zij is te bereiken via email: c.h.geveke@pl.hanze.nl. Let op! Dit e-mailadres niet gebruiken voor je sollicitatie. Klik daarvoor op de sollicitatiebutton.
Stuur dan je cv en motivatie via de sollicitatiebutton.
Sluitingsdatum is: 3-11-2024 Gesprekken zijn op: dinsdag 12 november 2024 tussen 13:00 en 16:00 uur - Wij vragen nieuwe medewerkers om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te vragen. De kosten worden door de Hanze vergoed.
- Deze vacature is gelijktijdig intern en extern opengesteld. Medewerkers die werken bij de Hanze hebben voorrang op externe kandidaten.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.